Thursday, September 3, 2009

KDE dlm ingatan ~12 Ramadhan 1430H~

Salam sume...
ni kisah smlm. aku ada majlis berbuka puasa dgn kontraktor yg uruskan pembinaan Azman Hashim complex kami. majlis tu diorg buat kat Kelab Darul Ehsan... smlm nya lg kak fizah da gtau mo tumpang kete aku sbb dia malas nk drive...aku tak de hal... kalau dia tak tumpang pun mmg aku gi sorg2 jek hehehe at least ada gak la kawan peneman bicara. pastu ptg smlm siti plak call kata semua nak tumpang kete aku. uiks bape ramai yg gi? rupanya 5 org je yg gi...emm boleh sgt la kalau takat 5 org...masing2 plak mmg da lama sibuk nak nek avanza aku tuh :)). orait je la. so kul 6.15 diorg kata nak gerak. UIA ke KDE tu tak la jauh...cuma takut jalan nak ke ampang tu jem sbb situ mmg terkenal dgn jem nya...ampang menghala ke pandan indah, cheras...ptg2 mmg wajib jem kat area2 tuh...
so bertolak la kami ke KDE. plan asal 6.15 kan tp kami gerak kul 6.30 kuikuikui. aku cam biasa aa bila tgk jalan clear aku laju aa sket ;)) bukan bnyk pun...sket jek ;)) sampai area ampang kami terkejut sbb jalan tak jem. wahhhh ajaib nih :)). cuma ada jem sket je masa ikut jalan nak ke KDE tu. itu pun sbb bnyk simpang tak de trafic light hehehehe. aku drive slow2 je time tu sbb tgk jam mcm awal je lg. sampai2 kat sana tetamu2 da ramai yg yg ada...ada jugak yg sampai serentak dgn kami...so meriah la keadaan nya... sampai d cafe, kami pilih meja paling ujung dekat dgn tangga so tak yah jalan jauh kalau nak gi amik makanan hehehehehe.
bermula la sesi amik makanan...lauk2 mmg meriah aa kat sini...buffet dia dari segala jenis makanan ada hehehehe. tp cam biasa aa tgk semua mmg rasa mcm nak makan semua...maklum org tgh lapar..semua nampak menyelerakan... tp sbb aku mmg da d didik utk tidak membazir...maka nya aku amik apa yg aku rasa aku nak makan dlm kuantiti yg aku pasti buleh abis kan :D. mmg itu perangai aku kalau gi mana2 pun. diorg slalu komplen kalau bawak aku gi makan buffet sbb aku amik sket jek :)). wat pe amik bnyk2 pastu membazir je buang...kadang2 aku tgk diorg amik tak beringat...semua amik pastu bnyk2 plak tu...at the end tak habis...ada yg tak berusik pun lauk2 yg d amik tuh...sayang nya... smlm aku amik nasi beryani sesenduk...ayam masak merah sket...udang 2-3 ekor sayur2 sket dgn serunding. cukup la utk perut aku. lg pun ada bnyk lagi makanan yg menanti ekekekeke.
kami duk satu meja 5 org...so ada lg kekosongan 5 seats. time tu our GM tak sampai lg...masing2 berdoa jgn la dia duk semeja dgn kami :)). kalau dia duk skali punah la harapan kami nak makan dgn jayanya :)):)). sume kena la bersopan dan kaber2 :)). bila dia smpi dia, terus duk meja lain :))...lega...lega :)). pas makan nasi kami gi solat. on d way nak ke meje semula pas solat tu kami amik lagi makanan serba sket. aku amik sate sket...si siti nak share so tambah la sket. last2 aku yg perabis semua :((. mmg kekenyangan aku smlm huhuhuhu.
kul 9 kami gerak balik...salam2 sume...hantar diorg ke UIA and terus balik umah aku. smpi umah intan offer puding roti plak :(( adeiii da tak larat nk makan dah.... biar je atas meja...suh intan masak nasi utk sahur nnt. aku plan wat nasi goreng jek la...ringkas dan mudah huhuhu. pas solat siap2 sume aku pun zzz ;))

0 comments: