Wednesday, February 17, 2010

Hidup aku?

Salam semua :D.
da berhari2 rasanya aku tak bercerita di sini... hari ni ptg ni... aku kembali menaip... aku masih kat opis ni... tp da takde mood mo wat keje... sat lg la aku sambung semula.

hari ni aku nak cite sal kehidupan... dlm kehidupan ni... selalunya kita seronok utk merancang... segala nya indah dlm perancangan kita... semuanya sempurna dlm impian kita... tp selalunya juga apa yg kt rancang kan itu...tidak seperti yg kt harapkan... tidak seindah dan sesempurna impian kita. dan akhirnya kt kecewa...kerana ketika membuat perancangan itu...kt sering lupa bahawasanya kt sedang mengharapkan ihsan dari yg Maha Kuasa. Selalu aku peringatkan diri ini...jgn terlalu mengharap pada perancangan manusia...dan selalu juga aku merasa kecewa dgn segala perancangan tu...walau tidak marah...walau tidak kesal...tp rasa kecewa masih ttp ada... susah benarkah mau REDHA. Kerap mulut membicarakan ttg keredhaan diri menghadapi ketentuanNya... tp hati? redhakah engkau wahai hati :((.

hehe nape aku siyes sgt ni... itu apa yg aku rasa skrg ni sbnrnya... makin hari makin kuat perasaan tu seiring dgn tekanan2 yg aku hadapi... macam mana nak elak pon aku tak taw. aku bukan kuat sgt pun...tp sbb aku da biasa sndri... so aku kena kuat kan diri aku utk diri aku sndri... lately ni...mlm bukan masa utk aku berehat...kadang2 tgh tdo pon aku bule pikir mcm2 lagi... aku rasa bukan kadang2 tp selalu jd mcm tu...

kejap je kan masa berlalu... setakat ni belum satu pun perancangan aku utk thn ni menemui kejayaan. dan aku dapat merasakan yg thn ni akan berlalu begitu saje... apa yg pasti...aku kena terus menguatkan hati...tak kira la betul2 kuat or pura2 kuat... utk aku menghadapi hidup aku ni...

emm ok la korg...layan blues ni kang ada plak aku meleleh air mata kat opis ni :D. aku mau pulang dahulu :D. ketemu lg di lain waktu...

0 comments: